توسط: اسکالر
بدون دیدگاه
ایربادز های تمام بی سیم اسکال کندی
مواردی که باید در مورد ایربادزهای تمام بی‌سیم بدانیم 

در این روزها، نسل جدیدی از ایربادزها بسیار طرفدار پیدا کرده اند به نام Truly Wireless که به معنای تماما بی‌سیم می‌باشد که به‌طور عامیانه، به اشتباه به هدفون‌های ایرپادی معروف هستند، درصورتی‌که ایرپاد محصول شرکت اپل بوده و هر برندی ایربادزهای تمام بی‌سیم خود را عرضه می‌کند. حال، به نکاتی برای انتخاب هوشمندانه تر این مدل ایربادزها خواهیم پرداخت.

در این روزها، نسل جدیدی از ایربادزها بسیار طرفدار پیدا کرده اند به نام Truly Wireless که به معنای تماما بی‌سیم می‌باشد که به‌طور عامیانه، به اشتباه به هدفون‌های ایرپادی معروف هستند

 

*هدفون تمام بی‌سیم یا ایربادز تمام بی‌سیم؟

 بطور عامیانه ما هر مدل هدفونی را به‌ نام هدفون می‌شناسیم. حال آن‌که می‌دانید هدفون به آن دسته از هدفون‌هایی که روی سر قرار می‌گیرند، اطلاق می‌شود. و دسته هدفون‌هایی که داخل گوش قرار می‌گیرند، ایربادز (Earbuds) می‌نامند.(ear به‌معنای گوش). تقریبا 90%هدفون های تمام بی‌سیم، ایربادز هستند.

بطور عامیانه ما هر مدل هدفونی را به‌ نام هدفون می‌شناسیم. حال آن‌که می‌دانید هدفون به آن دسته از هدفون‌هایی که روی سر قرار می‌گیرند، اطلاق می‌شود. و دسته هدفون‌هایی که داخل گوش قرار می‌گیرند، ایربادز (Earbuds) می‌نامند.

*نوع اتصال ایربادزهای تمام بی‌سیم ( True wireless ) چگونه است؟

ایربادزهای تماما بی‌سیم علاوه بر اتصال بدون سیم با گوشی همراه و یا دستگاه شما، به صورت بی‌سیم هم با همدیگر در ارتباط هستند. بدین معنا که بین ایربادز راست و ایربادز چپ هیچ اتصال سیمی وجود نداردو تمام فرآیند به کمک تکنولوژی بلوتوث یا WIFI انجام می‌شود.

ایربادزهای تماما بی‌سیم علاوه بر اتصال بدون سیم با گوشی همراه و یا دستگاه شما، به صورت بی‌سیم هم با همدیگر در ارتباط هستند.

 

*مقدار شارژ ایربادزهای تمام بی‌سیم چگونه است؟

 جالب است بدانید جعبه  (کیس شارژ) ای که این مدل ایربادزها داخل آن نگهداری می‌شوند، شبیه پاوربانک عمل می‌کند. بدین معنا که شما، علاوه بر نگه داشتن ایربادزها داخل آن، به محض گذاشتن آن‌ها در جعبه، ایربادزها شارژ خواهند شد.

به این نکته توجه کنید که خود ایربادزها برای ساعاتی شارژ دارند، علاوه بر آن ها جعبه نیز شارژ ذخیره دارد که جمع میزان باتری که ایربادزها و جعبه روی هم رفته، مساوی شارژ کلی خواهد بود.و این زمان شارژ کلی عددی ست که روی بسته بندی آن محصول به‌عنوان میزان باتری کلی ذکر می‌شود. به طور مثال مانند ایربادز اسکال کندی SESH EVO که هرکدام ایربادزها 5 ساعت و خود جعبه هم 19 ساعت شارژ نگه می‌دارد که جمع آن 24 ساعت باتری ست که روی بسته بندی کالا قابل مشاهده می‌باشد.

مقدار شارژ ایربادزهای تمام بی‌سیم چگونه است؟

به‌طور کلی درهر مدلی از ایربادزهای تماما بی‌سیم، چه خود ایربادزها و چه جعبه شارژ آن‌ها می‌توانند دارای شارژ متفاوتی باشند که توجه به این نکته مساله مهمی در خرید ایربادز تمام بی‌سیم شما خواهد داشت. تناسب مقدار شارژ در ایربادزها و کیس امر مهمی ست. به طور مثال اگر ایربادزها 2 ساعت شارژ داشته باشند و کیس حتی 50 ساعت شارژ داشته باشد، این مدل کالای مطلوبی نیست.

به دلیل این که شما بعد هر 2 ساعت استفاده باید ایربادزها را داخل جعبه بگذارید و بدین ترتیب در استفاده شما اختلال ایجاد می‌شود.

 

*میزان مقاومت ایربادزهای تمام بی‌سیم چگونه مشخص می‌شود؟

 این ایربادزها هم مانند بسیاری هدفون‌های دیگر، می‌توانند در برابر نفوذ مایعات مانند آب و اجسام خارجی مانند گرد و غبار ، مقاومت داشته باشند که طبق استاندارد جهانی باIP مشخص می‌شود که روی بسته بندی محصول، شما عدد IP را مشاهده خواهید کرد.

IP چیست؟

رقم اول IP نشان‌دهنده مقاومت در مقابل نفوذ اجسام خارجی مانند گرد و غبار می‌باشد که بین عدد 6-0 و رقم دوم نمایانگر مقاومت در برابر نفوذ مایعات مانند آب هست که بین عدد 8-0 می‌باشد. که هرچه این ارقام بیشتر باشند مقاومت هدفون یا ایربادز در مقابل این موارد بیشتر خواهد بود.

هرچه رقم های IP بیشتر باشند مقاومت هدفون یا ایربادز بیشتر خواهد بود.

*آیا در مدل‌های تمام بی‌سیم می‌توان از یک ایربادز به صورت تکی استفاده کرد؟

 بله، در تمامی ایربادزها این امکان وجود دارد. اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این ست که در بعضی تکرار می‌کنم فقط در بعضی از مدل‌ها؛ فقط از یک ایربادز یعنی یا راست و یا چپ می‌توان بصورت تکی استفاده نمود و در مدل‌های دیگر، هرکدام از ایربادزها قابلیت تک گوش استفاده کردن یا به اصطلاح مونو مود (mono mode) یا سولو مود(solo mode) را دارند پس برای خرید دقت بفرمایید که حتما بتوانید از بادز‌ها به صورت جداگانه استفاده نمایید.

مونو مود (mono mode) یا سولو مود(solo mode) چیست؟

از دیگر مزیت های استفاده تکی از هر بادز می‌توان به مدیریت شارژ برای مواقعی که می‌خواهید از هدفون برای مکالمه استفاده کنید اشاره کرد بدین ترتیب اگر یکی از هدفون های شارژ خود را از دست داد می‌توانید داخل کیس برای شارژ مجدد قرار دهید و تا مادامی که آن شارژ شود از بادز دیگر استفاده کنید این مورد برای افرادی که در روز مکالمه های طولانی دارند می‌تواند مزیت مهمی محسوب شود.

 

اپلیکیشن:

بعضی از هدفون های تماما بی‌سیم دارای اپلیکیشن مخصوص خود هستند که بسیاری از فرامین را می‌توانید از طریق این اپلیکیشن ها به ایربادز خود بدهید. پس اگر برایتان داشتن اپلیکیشن یک مزیت محسوب می‌شود حتما در مشخصات کالای خود آن را جستجو کنید.

 

معایب:

در اوایل کار کردن با این دسته از هدفون ها ممکن است کمی برای کانکت کردن با دستگاه خود به مشکل بربخورید اما با کمک کارشناسان می‌توانید یک اتصال بدون نقص را انجام دهید و همین‌طور بدلیل جدا بودن اجزا این هدفون احتمال گم شدن بسیار زیاد است که البته با سیستم های ردگیری هدفون نظیر تایل(tile) می‌توانید این موارد را به شدت کاهش دهید و در نهایت پیشنهاد ما این است برای اولین کانکت شدن (Pair) شدن با هدفون خود از کارشناسان کمک بگیرید تا این هدفون‌ها به‌درستی به دستگاه شما متصل بشوند و بتوانید از تمامی امکانات آن استفاده لازم را بکنید.

با سیستم های ردگیری هدفون نظیر تایل(tile) می‌توانید احتمال گم شدن را کاهش دهید

 

*جمع بندی

 ایربادزهای تماما بی‌سیم هم مانند هدفون‌های دیگر، می‌توانند قابلیت جابجایی موزیک ، افزایش صدا، برقراری تماس تلفنی، قطع تماس، فست شارژ (Rapid charge)، سیستم هشیاری به محیط بدون برداشتن ایربادزها (Ambient mode)، سیستم ردیابی تایل (tile)، صدا سازی شخصی (Personal sounds)، نویزکنسلینگ (Noise cancelling) یا به اصطلاح ای ان سی (ANC) وغیره را داشته باشند که تمامی این موارد در مقالاتی جداگانه مورد بررسی قرار گرفته اند. کافیست بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

نکات ذکر شده می‌توانند به شما در انتخاب هوشمندانه تر کمک کنند پس قبل از خرید هر نوع ایربادز تمام بی سیمی به دقت موارد گفته شده را، بررسی و مقایسه بفرمایید و یا از کارشناس مورد نظر مشاوره بگیرید.

در اوایل کار کردن با این دسته از هدفون ها ممکن است کمی برای کانکت کردن با دستگاه خود به مشکل بربخورید اما با کمک کارشناسان می‌توانید یک اتصال بدون نقص را انجام دهید

 

 

من پیام فرهمند هستم فارغ تحصیل در رشته الکترونیک علاقه‌مند به موسیقی دنیای دیجیتال و همین‌طور سفر. و هم اکنون مدیریت دیجیتال مارکتینگ چندین سایت اینترنتی رو به عهده دارم و از گشتن در این دنیای بی انتها نهایت لذت رو می‌برم. امیدوارم این مقاله مفید بوده باشه. حتما نظرات و سوالات خودتون رو در زیر این مقاله منعکس بفرمایید با تشکر.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5% تخفیف
بدون جایزه
زمان بعدی
تقریباً!
10% تخفیف
کتاب الکترونیکی رایگان
بدون جایزه
امروز هیچ شانسی وجود ندارد
تقریباً!
50% تخفیف
بدون جایزه
بد شانس
Get your chance to win a price!
Enter your email address and spin the wheel. This is your chance to win amazing discounts!
Our in-house rules:
  • One game per user
  • Cheaters will be disqualified.

جست و جو در محصولات